And we're back on track!
Did this layout for the KI blog & DW2007 Jan 1st challenges. I love it when I can do two things at once :) KI Blog: I used the fall papers & alpine hip chip. The pictures are from a visit at Simens grandma...in the spring :P As for the DW2007 - Jan 1st was about cropping smaller pictures making a collage. I think the journaling is a bit unbalanced, other than that the layout feels okay. One of them decent layouts - not too satisfied, but not dissatisfied either :)

These pictures reminds me of another thing though. I keep thinking that I'm not that bad at using everyday-pictures, but truth to be told - I *suck* when it comes to making layouts of others but my own children. The interaction with other familymembers is just as important as the pwetty little faces of my children ( :p ). To preserve memories is also about showing the children who they were surrounded with, and that's what I'm determined to do better in 2007. For what I know they might get bored with seeing closeup portraits of themselves when they grow up, and rather want to see more pictures of their beloved grandparents, grand-grandparents, uncle, aunt, cousins, distant relatives, friends and so on. (Alright I think that'll be too true :p). Actually, I think the cue is to balance out all these different kind of pictures and motifs. And I *will* be more aware of the pictures I feel are less scrapable - but just as important (The real challenge would be making them scrapable, no? Besides..I think it's just in my mind. The feeling that these pictures are less scrapable.). Soh!

Og da var enda en LO komplettert - denne gangen til den artige utfordringen på KI bloggen - som jeg fluet med en av DW2007 oppgavene. Utfordringen fra KI bloggen var å bruke papirene/produktene til andre typer bilder enn det temaet for arkene gikk ut på. Her er noen familiebesøkbilder fra våren parret med høst-kolleksjonen deres (som jeg forresten bare digger - så rike, varme farger! Nydelig!) DW oppgaven gikk ut på å croppe bilder og lage en collage ut av de. Det ble ikke så verst - og viktigst av alt - jeg ser det at selv om jeg synes jeg er ikke så verst til å bruke "hverdagsbilder" i scrappingen min så er jeg helt ELENDIG på å "inkludere" andre enn mine barn i LO'ene mine. Og det er jo helt ....shameless egentlig? Jeg tør påstå at når ungene blir store så blir de like, om ikke mer, interessert i LO'ene der de kan se sine slektninger og venner, som i LO'ene der de får servert closeups av trynene deres over hele LO'en liksom. Slektninger som kanksje ikke er lenger når de har skjønt poenget med album (om de kommer til å gjøre det da :P). Så. Jeg har funnet enda et scrappeforsett for 2007: Scrap flere bilder som jeg av en eller annen grunn føler ikke helt er scrapbare - men som inkluderer flere enn mine unger og som er like verdifulle å bevare.

Ellers. En liten kuriositet. En ganske fascinerende en synes jeg - om det med kulturen og sånn faktisk stemmer, og at det er anerledes enn slik sånt sees på her i Norge og vestlige land.