While surfing around from the univ (*gasp!*) I found this article from VG Nett (taken from DCU). How to learn to turn photogenic. Now that's definately something for me!

Surfer litt innimellom jobbingen på universitetet og fant denne artiklen: hvordan bli fotogen på 10 sekunder. Definitivt noe for meg!

  • La oss se....punkt en -- lene vekten på en fot -- den er grei!
  • Punkt to - lene seg svakt mot kameraet og strekke ut halsen og vippe haken litt ned for å skjule eventuelle dobbelthaker - NOTERT!! (gosj, dette var bra...funker det og mon tro? Slipper jeg virkelig kiurgiske inngrep for å fjerne dobbelthaka? :D).
  • Punkt tre -- Mestre uttrykkene og øve seg -- øøh....okay....litt verre, jeg suger på det med å prøve å forestille meg at jeg liksom skal se pen ut - eller enda verre - socalled sexy....haha... (det funker iallefall ikke for meg :D). Hmhm..videre står det at man skal gjøre en skjult kroppsbevegelse som automatisk utløser en "poseringsmodus" - feks å klemme rumpeballene sammen....øøøøøhhhookaaaaayyyyy...... snodig...men funker det så er det for all del verdt et forsøk! *rofl*
  • Punkt fire - lær deg å smile mye, men ikke glise -- det finnes en hårfin balanse mellom halvveis smil og et overdrevent glis. Hmm, du sier ikke det *rulle med øynene* *sukk* Dette var nesten like ille som punkt tre for meg :P
  • Punkt fem - rett blikket litt ovenfor kameraets linse. Easypeasy!
*må nesten snart hjem for å øve* - tenk så kult og deilig om det hadde funka! :P Det var ellers mange nyttige og interessante linker på den Digital Camera University linken -- den må explores en dag i nær fremtid! Har ellers ikke scrappet på to dager nå -- har hatt så mye å gjøre -- bleh. Vil scrappe! :(